Regulamin – Ogólne warunki firmy Wena Beata Turek dotyczące zakupów i zamówień w Internecie.
Aktualizacja: październik 2025 r
DEFINICJE
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Sprzedający – Wena Beata Turek, Tarnowiec 143a, 38-204 Tarnowiec, NIP: 6841430452, REGON: 370506508
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z definicją zawartą w art. 22(1) Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 121. z późn. zm.).
- Przedsiębiorca- oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
ZAWARTOŚĆ
-
- §1. Postanowienia ogólne i zakres
-
- § 2. Zawarcie umowy; zasady składania zamówień
-
- § 3. Prawo odstąpienia od umowy
-
- § 4. Ceny, dostawa i koszty wysyłki.
-
- § 5. Metody płatności, warunki płatności
-
- § 6. Warunki dostawy i wysyłki.
-
- § 7. Zachowanie tytułu, Prawo zatrzymania.
-
- § 8. Przejście ryzyka, szkody transportowe.
-
- § 9. Gwarancja
-
- § 10. Odpowiedzialność.
-
- § 11. Miejsce jurysdykcji.
-
- § 12. Prywatność i ochrona danych.
-
- § 13. Zastrzerzenie dotyczące linków zewnętrznych
-
- § 14. Postanowienia końcowe
§1. Postanowienia ogólne i zakres
-
- Sprzedający oferuje Konsumentom (zwanym dalej „Klientami”) nowe meble i wyposażenie do zakupu za pośrednictwem swojej strony internetowej. Poniższe warunki sprzedaży mają zastosowanie do całej relacji biznesowej pomiędzy Weną Beatą Turek a Klientem nawiązywanej za pośrednictwem niniejszego serwisu.
- Klientami w rozumieniu niniejszego Regulaminu są zarówno Konsumenci, jak i Przedsiębiorcy. Konsumentem jest każda osoba fizyczna, z którą Wena Meble nawiązuje stosunek gospodarczy i która zawiera transakcję prawną w celu, którego nie można przypisać jej działalności gospodarczej lub samodzielnej działalności zawodowej. Jeżeli poniższy regulamin dotyczy wyłącznie Klientów będących jednocześnie Konsumentami, Klient nazywany jest w dalszej części Regulaminu „Konsumentem”. Jeżeli regulamin dotyczy wyłącznie Klientów będących Przedsiębiorcami, klient nazywany jest w niniejszym regulaminie dalej „Przedsiębiorcą”. Przedsiębiorcą jest każda osoba fizyczna, prawna lub spółka prawna, z którą nawiązuje się stosunek gospodarczy i która dokonując czynności prawnej, działa w ramach wykonywania swojej działalności gospodarczej lub samodzielnej działalności zawodowej.
- Klient jest związany niniejszym Regulaminem od chwili dokonania zamówienia.
§2. Zawarcie umowy; zasady składania zamówień
Umowa pomiędzy Sprzedającym a Klientem zawierana jest z uwzględnieniem niniejszego Ogólnego Regulaminu. Prezentacja produktów w sklepie internetowym nie stanowi prawnie wiążącej oferty, lecz niewiążący katalog internetowy. Klikając przycisk „Zamawiam z płatnością” lub „Kup teraz”, Klient składa wiążące i odpłatne zamówienie za towary znajdujące się w koszyku. Potwierdzenie otrzymania zamówienia przez Sprzedającego następuje wraz z przyjęciem zamówienia w jego systemie. Umowa zakupu zostaje zawarta wraz z zaksięgowaniem płatności od Klienta, chyba że wyrażnie zaznaczył on, że płatność za zamówienie zostanie uregulowana sposobem „za pobraniem” lub na zasadzie indywidualnych ustaleń ze Sprzedającym, czas opłacenia zakupu przez Klienta został wydłużony (dotyczy głównie Dystrybutorów).
Zamówienie w sklepie wenameble.pl prezentują poniższe kroki.
-
- Dodanie produktów do koszyka bez zobowiązań, klikając „Dodaj do koszyka”.
- Klikając „Koszyk” można zobaczyć wszystkie produkty, które zostały umieszczone w koszyku. Tutaj można także usunąć artykuły lub zmienić ich ilość.
- Przycisk „Przejdź do kasy” spowoduje przejście do procesu składania zamówienia.
- Podczas procesu zamawiania najpierw uzupełniane są informacje dotyczące rozliczeń, wysyłki i płatności.
- Po wybraniu metody płatności, należy dokończyć zamówienie przyciskiem „Kup teraz”. Klient potwierdzając swoje zamówienie tym przyciskiem akceptuje też Regulamin sklepu. Klient po naciśnięciu przycisku otrzyma podsumowanie swojego zamówienia drogą mailową na podany podczas zakupów adres email.
- Dokonywanie zamówień w sklepie internetowym jest możliwe 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak Sprzedający nie realizuje zamówień w dni ustawowo wolne od pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Czas realizacji zamówienia podawany jest przy każdym towarze na stronie towaru oddzielnie i zależny jest on od czasu ustalonego przez Sprzedawcę. Towary produkowane na „specjalne zamówienie”, np. gdy Klient modyfikuje kolor lub rozmiar mebla w porównaniu do standardowej oferty sklepu, mogą posiadać indywidualny czas ich realizacji, który uzgadniany jest indywidualnie z Klientem.
- Jeżeli Klient wybiera opcję zawarcia umowy przez telefon, ma obowiązek potwierdzić treść proponowanej umowy utrwaloną w mailu, wiadomości sms, na papierze lub innym trwałym nośniku. Oświadczenie Klienta o zawarciu umowy jest skuteczne, jeżeli zostało utrwalone w mailu, wiadomości sms, na papierze lub innym trwałym nośniku po otrzymaniu oferty od Sprzedającego.
-
W przypadku braku możliwości kontaktu z Klientem ze względu na błędny numer telefonu i nieprawidłowy adres e-mail zamówienie zostanie anulowane w ciągu 14 dni od daty złożenia zamówienia.
§3. Prawo odstąpienia od umowy
-
- Klienci mają prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie czternastu dni bez podawania przyczyny.
- Termin odstąpienia od umowy wynosi czternaście dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia niebędąca przewoźnikiem objęła towar w posiadanie.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować nas (Wena Beata Turek, Tarnowiec 143a, 38-204, biuro@wenameble.pl, telefon: +48 574 804 297) w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, faksem lub e-mail) o odstąpieniu od umowy.
- Do zachowania terminu odstąpienia wystarczy, że otrzymamy powiadomienie o skorzystaniu z prawa odstąpienia przed upływem terminu odstąpienia.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Dla Przedsiębiorców
Jeżeli Sprzedający dostarczył towar z wadą Przedsiębiorca może:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie;
- Zapis ten nie ma ponownego zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego lub Sprzedający dokonał rekompensaty finansowej na konto Przedsiębiorcy za jego zgodą.
- Przedsiębiorca nie może odstąpić od Umowy sprzedaży jeżeli wada jest nieistotna dla funkcji lub wyglądu towaru.
- Sprzedający jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy.
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe, w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową lub gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę sprzedanego towaru.
Dla Konsumentów
- Sprzedający ma obowiązek nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru od Konsumenta zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym najniższy koszt dostarczenia towaru.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę sprzedanego towaru.
- Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem i oceny jego stanu.
Konsekwencje odwołania
-
- Jeżeli Klient odstapi od niniejszej umowy, zwrócimy mu wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańsza standardowa dostawa oferowana przez nas), najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym otrzymaliśmy zwrócony produkt. W przypadku zwrotu kosztów używamy tej samej metody płatności, jaka została użyta w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest do odesłania towaru na adres Sprzedającego niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle towar przed upływem 14 dni.
-
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że Sprzedający wyraźnie poinformował Konsumenta o gotowości poniesienia tych kosztów lub nie poinformował Konsumenta o obowiązku ich poniesienia.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
-
Koszty zwrotu towaru w przypadku odstąpienia od umowy – Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedającego (w przypadku zwrotu, nie reklamacji).
-
Towary, które ze względu na swoje wymiary lub wagę nie mieszczą się w standardowej przesyłce kurierskiej (do 30 kg, do 150 cm długości i 300 cm w obwodzie), zostaną odebrane przez Sprzedającego na jego koszt.
-
Odstąpienie od umowy przed dostarczeniem towaru. Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej sytuacji Sprzedający, jeżeli wysłał już zamówiony przez Konsumenta produkt ma możliwość obciążenia go kosztami, które Konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy), w tym wypadku kosztami wysyłki towaru do Sprzedającego. Również nieodebranie przesyłki pobraniowej z powodu odmówienia przyjęcia przesyłki przez Klienta (z powodu innego niż widoczne w momencie dostawy zniszczenie przesyłki) skutkuje obowiązkiem pokrycia kosztów transportu przez Klienta.
§4. Ceny, dostawa i koszty wysyłki
-
- Ceny podane przez Sprzedającego w ofertach są cenami ostatecznymi, tzn. zawierają wszystkie składniki ceny, w tym obowiązujące podatki. Jednakże w indywidualnych przypadkach dostawy transgraniczne mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami (np. w przypadku zakupu wewnątrzwspólnotowego) i/lub cłami (np. cłami), które musi zapłacić Klient. Oferty promocyjne w naszym sklepie internetowym mogą być ograniczone czasowo lub ilościowo. O odpowiednich dodatkowych opłatach Klient zostanie wcześniej poinformowany i będzie musiał je zaakceptować, by zamóweinie zostało przyjęte do realziacji.
- Zamówiony towar dostarczany jest za pośrednictwem firmy kurierskiej na adres podany w zamówieniu.
- Koszty dostawy wyświetlane są w podsumowaniu zamówienia.
- Koszty dostawy obejmują dostarczenie towaru do budynku pod adres podany przy składaniu zamówienia w przypadku domów wolnostojących i do drzwi w przypadku mieszkania lub lokalu we wskazanym budynku.
- Kurier/Przewoźnik nie wnosi towarów o wadze większej niż 30 kg do mieszkania czy domu. Klient proszony jest zatem o zapewnienie we własnym zakresie odpowiedniej liczby osób potrzebnych do odebrania ciężkich towarów i wniesienia ich do domu lub mieszkania. W przypadku niektórych towarów, na życzenie Klienta możliwa jest odpłatna pomoc przy przenoszeniu zamówionych towarów. W przypadku istnienia takiej prosby dla danego zamówienia, Klient proszony jest o bezpośredni kontakt ze Sprzedającym.
- Terminy dostaw podawane są indywidualnie dla każdej oferty. Średni czas dostawy produktów (mebli skrzyniowych) wynosi od 1 do 3 dni roboczych.
- W przypadku nieodebrania przesyłki przez Klienta w uzgodnionym terminie, z przyczyn niezawinionych i niezależnych od Sprzedającego ani przewoźnika/kuriera, Sprzedający może ponownie zorganizować dostawę na koszt Klienta, po uprzednim uzgodnieniu terminu. Nieodebranie przesyłki nie oznacza automatycznie odstąpienia od umowy.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami wysyłki, w tym także przesyłki zwrotnej, w przypadku nieodebrania przesyłki z zamówionymi towarami z powodu podania przez Klienta błędnego adresu w zamówieniu.
- Przy odbiorze towarów przez firmę kurierską, Klient proszony jest o sprawdzenie, w obecności kuriera lub przewoźnika czy przesyłka nie posiada uszkodzenia wynikłego z transportu. W razie stwierdzenia uszkodzenia przesyłki, Klient proszony jest o jej nieprzyjmowanie, spisanie wraz z przewoźnikiem/kurierem protokołu szkody oraz niezwłoczne zgłoszenie tego faktu do Sprzedającego. Jest to bezpłatna usługa, gwarantująca najwyższą jakość usług, a przewoźnik/kurier zobowiązany jest do sporządzenia protokołu szkody w każdym przypadku na żądanie Klienta. W przypadku odmowy spisania protokołu szkody po stronie firmy kurierskiej/przewozowej prosimy o niezwłoczny kontakt ze Sprzedającym.
- Niedopełnienie powyższego obowiązku nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Konsumenta związanych z odpowiedzialnością Sprzedającego za wady sprzedanego towaru z tytułu rękojmi.
- W przypadku anulowania zamówienia (odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży) przez Klienta z przyczyn niezawinionych i niezależnych od Sprzedającego, a zależnych i zawinionych przez Klienta, w tym bez podania przyczyny, po dokonaniu wysyłki towaru przez Sprzedającego, Sprzedający uprawniony jest do odszkodowania z tytułu poniesionej z tego powodu szkody, w szczególności w wysokości poniesionych kosztów transportu, a w przypadku gdy Klientem jest Konsument wyłącznie kosztów transportu zwrotnego.
- W przypadku zmiany adresu dostawy przez zamawiającego po dokonaniu wysyłki towaru przez Sprzedającego, pierwotny koszt dostawy wskazany podczas składania zamówienia może ulec zwiększeniu maksymalnie o 50 (pięćdziesiąt) %. O ewentualnym wzroście kosztu dostawy z uwagi na zmianę adresu dostawy, Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego przed dokonaniem zmiany kosztów wysyłki.
§5. Metody płatności, warunki płatności
-
- Klientowi dostępne są opcje płatności określone w odpowiedniej ofercie szczegółowej: płatność przy odbiorze, Przelewy24, Blik, Przelew bankowy, karta kredytowa (Visa, MasterCard, American Express).
- Zamówienia składane drogą telefoniczną lub mailową, które są opłacone przed wysyłką muszą zostać opłacone przelewem bankowym.
- Zamówienia modyfikowane na wyraźną prośbę Klienta poprzez zmainę koloru czy rozmiaru towaru, różniące się od standardowej oferty Sprzedającego muszą zostać opłacone przez Klienta przed realizacją zamówienia przez Sprzedającego.
- Przelewy krajowe są zazwyczaj zaksięgowane przez Sprzedającego w ciągu 2 dni roboczych, w przypadku przelewów zagranicznych jest to okres do 5 dni roboczych. W przypadku ewentualnych problemów z zaksięgowaniem płatności za zamówienie Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego.
- Płatności „za pobraniem” mogą być realizowane przez Klienta zarówno gotówką jak i kartą.
§6. Warunki dostawy i wysyłki
-
- Dostawa realizowana jest przez firmę spedycyjną na adres podany przy składaniu zamówienia.
- Dojazd pod adres dostawy musi być przystosowany dla samochodów ciężarowych i dozwolony przepisami prawa o ruchu drogowym.
- Dostawa na wyspy jest możliwa tylko w przypadku przejezdnej drogi.
- Dostawa na wyspy, do których można dotrzeć wyłącznie promami, pociągami itp., nie jest możliwa, a zamówienie zawierające taki adres dostawy zostanie anulowane.
- Rodzaj dostarczonych mebli wpływa na powstanie ewentualnych kosztów dostawy.
- Dostawa odbywa się w dni robocze w godzinach 8:00 – 17:00. Dzień i czas dostawy uzależnione są od wewnętrznego harmonogramu dostaw firmy spedycyjnej.
- Dostawa do mieszkania uzależniona jest od wejść i klatek schodowych. Muszą zatem być one zaprojektowane w taki sposób, aby kurier mógł bez dodatkowych pomocy przewieźć towar w wybrane miejsce. Następnie Klient musi samodzielnie przeprowadzić nieskomplikowany montaż.
§7. Zachowanie tytułu, Prawo zatrzymania
-
- W przypadku Konsumentów zastrzegamy sobie prawo własności zakupionego towaru do momentu całkowitej zapłaty kwoty faktury. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą lub samodzielnie, osobą prawną prawa publicznego lub funduszem specjalnym prawa publicznego, zastrzegamy sobie prawo własności zakupionego przedmiotu do czasu, aż wszystkie zaległe roszczenia wynikające ze stosunku handlowego z Klientem zostaną rozstrzygnięte. Odpowiednie prawa bezpieczeństwa podlegają przeniesieniu na osoby trzecie.
- W okresie zastrzeżenia własności Klient ma obowiązek ostrożnie obchodzić się z zastrzeżonym towarem.
- Jeżeli Klient zalega z jakimikolwiek zobowiązaniami płatniczymi wobec Sprzedającego, wszystkie reklamacje stają się anulowane.
§8. Przejście ryzyka, szkody transportowe
-
- W przypadku zakupu wysyłkowego ryzyko przypadkowej utraty lub przypadkowego pogorszenia stanu towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania zakupionego towaru, jeżeli Klientem jest Konsument. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, ryzyko przypadkowej utraty i przypadkowego pogorszenia stanu towaru przechodzi na niego z chwilą przekazania przesyłki osobie realizującej transport. Przekazanie ma taki sam charakter, jeżeli Klient zwleka z odbiorem.
- Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, zakup ma charakter komercyjny i wszelkie wady należy zgłosić niezwłocznie, pod rygorem wygaśnięcia prawa do reklamacji.
- Klient będzie wspierał Sprzedającego kiedy Sprzedający będzie dochodzić roszczeń wobec odpowiedniej firmy transportowej lub firmy ubezpieczeniowej. Wszelkie prawa i roszczenia Klienta, w szczególności prawa kupującego w przypadku wad zakupionego przedmiotu, pozostają nienaruszone.
- W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera dokonać jej otwarcia, ewentualnie sporządzić protokół szkody oraz udokumentować ewentualne uszkodzenia za pomocą zdjęć lub wideo, kontaktując się następnie jak najszybciej ze Sprzedającym w celu wyjaśnienia sprawy.
- §9. Gwarancja
-
- Sprzedający udziela gwarancji zgodnie z poniższymi paragrafami: Wena Beata Turek udziela własnych gwarancji tylko wtedy, gdy jest to wyraźnie stwierdzone w opisie przedmiotu; Dlatego też samą prezentację artykułów na stronie internetowej należy zasadniczo postrzegać jako czysty opis usług. Wszelkie zapytania i/lub skargi wszelkiego rodzaju należy kierować do Weny Beaty Turek korzystając z danych kontaktowych podanych przed niniejszym regulaminem.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń powstałych na skutek nieprawidłowego obchodzenia się lub użytkowania towaru przez Klienta. To samo dotyczy tzw. zużycia celowego. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania mebli, w szczególności narażania powierzchni laminowanych na długotrwałe działanie wilgoci.
- Klientowi co do zasady nie przysługuje prawo do samodzielnego usuwania istniejących wad lub za pośrednictwem osób trzecich bez uprzedniej i wyraźnej zgody Sprzedającego.
- Jeżeli towar został dostarczony z wadą, Konsumentowi przysługuje początkowo roszczenie o świadczenie uzupełniające. Konsument może wybrać pomiędzy usunięciem wady a dostarczeniem rzeczy wolnej od wad. Sprzedający ma jednak prawo odmówić wybranego rodzaju świadczenia dodatkowego, jeżeli jest to możliwe jedynie przy nieproporcjonalnych kosztach, a inny rodzaj świadczenia dodatkowego nie powoduje dla Konsumenta znaczących niedogodności. W przypadku Przedsiębiorcy świadczenie uzupełniające następuje poprzez usunięcie wady przez Sprzedającego. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zobowiązania Klienta do przesłania zdjęć lub pliku wideo obrazujących wadę lub uszkodzenie drogą elektroniczną.
- Termin przedawnienia praw Konsumenta z tytułu wady rzeczy nowej wynosi dwa lata, a praw Przedsiębiorcy jeden rok. Bieg przedawnienia rozpoczyna się z momentem dostarczenia towaru, czyli odebrania rzeczy przez Klienta.
- Sprzedający nie ma obowiązku dostarczenia towaru zastępczego na okres rozpatrywania reklamacji.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że naprawa mebli odbywa się poprzez wymianę uszkodzonego elementu.
- Klient przyjmuje do wiadomości, że kolory mebli na zdjęciach lub wizualizacjach mogą nieznacznie różnić się od koloru rzeczywistej płyty. Odchylenie to nie stanowi wady towaru i tym samym nie stanowi podstawy do reklamacji, ale wciąż może byc rozpatrzone na zasadach zwrotu.
- §10. Obciążenie
-
- W przypadku naruszenia nieistotnych zobowiązań umownych Sprzedjący nie ponosi odpowiedzialności wobec Przedsiębiorców. Odpowiedzialność wobec Konsumentów w przypadku naruszenia nieistotnych zobowiązań umownych ograniczona jest do bezpośredniej średniej szkody typowej dla umowy.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, takimi jak ustawa o odpowiedzialności cywilnej za produkt, a także zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, , a także za inne szkody, które wynikają z rażącego niedbalstwa lub umyślnego naruszenia obowiązków. Sprzedający ponosi odpowiedzialność.
§11 Miejsce jurysdykcji
-
- Prawem właściwym dla umów sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedającym opartych na wskazanych postanowieniach jest prawo polskie (prawo cywilne – ZPO).
- Stosunki pomiędzy stronami umowy reguluje prawo obowiązujące w Przespospolitej Polskiej. Ten wybór prawa ma zastosowanie do konsumentów jedynie w zakresie, w jakim udzielona ochrona nie zostanie cofnięta przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu.
- Postanowienia Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów (= Konwencja Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów) nie mają zastosowania.
- §12. Prywatność i ochrona danych
-
- W ramach procesu rejestracji i składania zamówienia dane Klientów przechowywane są przez Sprzedającego. Wena Beata Turek archiwizuje również zapytania mailowe. Dane te nie będą udostępniane podmiotom trzecim i służą wyłącznie usprawnieniu realizacji zamówień. Klient wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych przez Wenę Beatę Turek w ramach relacji biznesowej.
§13. Zastrzeżenie dotyczące linków zewnętrznych
-
- Wena Beata Turek. Jej strony mogą zawierać linki do innych stron w Internecie. Do wszystkich tych linków obowiązuje następująca zasada: Wena Beata Turek wyraźnie oświadcza, że nie ma wpływu na wygląd i treść linkowanych stron. Dlatego niniejszym wyraźnie dystansujemy się od wszelkich treści wszystkich powiązanych stron osób trzecich na naszej stronie głównej i nie uznajemy tych treści za własne. Niniejsza deklaracja dotyczy wszystkich wyświetlanych linków i całej zawartości stron, do których prowadzą linki.
§14. Postanowienia końcowe
-
- Korzystając ze sklepu internetowego Sprzedającego, Klient oświadcza, że zapoznał się z nim i akceptuje Regulamin.
- Wszelkie znaki towarowe i wszystkie wzory przemysłowe chronione prawem autorskim lub własnością handlową wymienione w serwisie wenameble.pl służą wyłącznie celom informacyjnym i pozostają własnością ich właścicieli, w szczególności Weny Beaty Turek
